T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetimizin, 2.200,00 TL’ye kadar bağlayıcı-kesin karar verme yetkisi vardır. 2.200,00 - 3.300,00 TL’arası limite kadar olanlara İl Tüketici Hakem Heyetinin karar verme yetkisi vardır. 3.300,00 TL’nin üzerindeki uyuşmazlıklarla ilgili olarak Tüketici Mahkemesine müracaat edilmesi gerekmektedir.
DİLEKÇE ÖRNEKLERİ | ||
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti, Genel) | >> TIKLAYINIZ. |
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti, Abonelik Sözleşmesi) | >> TIKLAYINIZ. |
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti, Ayıplı Mal) | >> TIKLAYINIZ. |
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti, Dosya Masrafı) | >> TIKLAYINIZ. |
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti,Garanti Belgesi) | >> TIKLAYINIZ. |
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti, Kapıdan Satış) | >> TIKLAYINIZ. |
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti,Mesafeli Sözleşme) | >> TIKLAYINIZ. |
Dilekçe Örneği | (Tüketici Hakem Heyeti, Kredi Kart aidatı) | >> TIKLAYINIZ. |
İHTAR MEKTUPLARI VE CAYMA BİLDİRİMLERİ | ||
Cayma Bildirimi | ( Devre Tatil) | >> TIKLAYINIZ. |
Cayma Bildirimi | (Kapıdan Satış) | >> TIKLAYINIZ. |
Cayma Bildirimi | (Mesafeli Sözleşme) | >> TIKLAYINIZ. |
İhtar Mektubu | ( Abonelik Sözleşmesi) | >> TIKLAYINIZ. |
İhtar Mektubu | (Cayma Bedeli) | >> TIKLAYINIZ. |
İhtar Mektubu | ( Ayıplı Mal) | >> TIKLAYINIZ. |
İhtar Mektubu | ( Dosya Masrafı) | >> TIKLAYINIZ. |
İhtar Mektubu | ( Kredi Kart Aidatı) | >> TIKLAYINIZ. |
İhtar Mektubu | ( Garanti Belgesi) | >> TIKLAYINIZ. |
İhtar Mektubu | ( Genel ) | >> TIKLAYINIZ. |
Bankaya başvuru dilekçesi | ( Dosya Masrafı ) | >> TIKLAYINIZ. |
Bankaya Başvuru İade | Kredi Kart İade dilekçesi ve TH.Dilkç.2 adet. | >> TIKLAYINIZ |
Ne yapılması gerekiyor?
Kredi masrafının alınması için aşağıdaki yol haritasının takip edilmesi yeterlidir.
1. Aşama: Kredi kullanmış olduğunuz banka genel müdürlüğüne hitaben bir mektup yazarak ödediğiniz dosya masrafının iadesini talep edilmelidir. Bu mektup iadeli taahhütlü olarak yollanmalıdır.
(Dilekçe ve Mektup örneği için aşağıdaki tablodan yararlanabilirsiniz)
Bankanın kredi dosya masrafını iade etmesi durumunda sorun kalmayacaktır. Ancak bankanın iadeyi gerçekleştirmemesi durumunda ikinci aşamaya geçilmelidir.
2. Aşama: Bankanın dosya masrafını ödemeyi kabul etmemesi üzerine
a- Dosya masrafı miktarı 2.200.-TL'nin altında ise bulunduğunuz ilçenin Tüketici Hakem Heyetine dilekçe ile başvurunuz.(Dilekçe ve Mektup örneği için aşağıdaki tablodan yararlanabilirsiniz) Başvuru Dilekçesi ve her bir başvuru için mavi plastik dosya ile beraber başvuru yapılmalıdır.
b- İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetimizin, 2.200,00 TL’ye kadar bağlayıcı-kesin karar verme yetkisi vardır. 2.200,00 - 3.300,00 TL’arası limite kadar olanlara İl Tüketici Hakem Heyetinin karar verme yetkisi vardır. 3.300,00 TL’nin üzerindeki uyuşmazlıklarla ilgili olarak Tüketici Mahkemesine müracaat edilmesi gerekmektedir.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığından:
6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUNUN
68 İNCİ VE TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİNİN
6 NCI MADDELERİNDE YER ALAN PARASAL SINIRLARIN
ARTTIRILMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ
(TEBLİĞ NO: TGM-2014/2)
Parasal Sınırlar
MADDE 1 – (1) 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68 inci maddesinde belirtilen parasal sınırlar, 15/11/2014 tarihli ve 29176 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde (Sıra No:441) tespit edilen 2014 yılı için yeniden değerleme oranı olan % 10,11 (yüzde on virgül on bir) artışesas alınarak, 1/1/2015 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68 inci maddesinin 1 inci fıkrası ve 27/11/2014 tarihli ve 29188 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin 6 ncı maddesi gereğince;
Tüketici hakem heyetlerinin, uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin parasal sınırlar;
a) İlçe tüketici hakem heyetleri için üst parasal sınır, 2.200 Türk Lirası,
b) Büyükşehir statüsünde olan illerdeki il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır, 2.200 Türk Lirası ile 3.300 Türk Lirası arası,
c) Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerindeki il tüketici hakem heyetleri için üst parasal sınır, 3.300 Türk Lirası,
ç) Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerdeki il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır, 2.200 Türk Lirası ile 3.300 Türk Lirası arası olarak tespit edilmiştir.
Yürürlük
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ 1/1/2015 tarihinde yürürlüğe girer.
HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?
Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır (İlçelerde Asliye Hukuk Mahkemeleri Tüketici Mahkemesi sıfatı ile çalışmaktadır).
DEFNE TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ
GARANTİLİ MALLARDA ŞİKÂYET SEBEPLERİ:
Tüketiciye aldığı ürünün teslim edildiği tarihinden itibaren, ( belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla) bir yıl içerisinde en az dört veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
-Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
-Yetkili servisin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının bildirilmesi durumunda,
Tüketici ürünün satın alındığı yerden, değişim ve ya para iadesi isteme hakkına sahiptir.
Bu durumu ürünün satın alındığı yer kabul etmez ise Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunması gerekmektedir
BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER
1-Durumu anlatan ve hakem heyetine hitaben yazılacak dilekçe
Dilekçe örneklerini yukarıdaki tablodan size uygun olanı seçip indirebilirsiniz.(dilekçe örnekleri tablosu)
2-Ürünün garanti belgesi
3-Ürünün satın alındığına dair fatura veya fiş
4-Ürünün yetkili servise götürüldüğüne dair servis fişleri
5-Yukarıda yazılı belgelerin 2 takım olacak şekilde fotokopileri ile başvurmaları gerekmektedir.
NOT : Eksik belge ve dökümanla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
SATIN ALINAN MAL VEYA HİZMET İLE ÖDENEN BEDEL ARASINDAKİ UYUŞMAZLIK VEYA TARAFLARIN BORÇLARINI YERİNE GETİRMEMESİ DURUMUNDA ALACAK VERECEKLER BORÇLAR KANUNUN 96 VE 108. MADDESİNE GÖRE SAVCILIKLAR TARAFINDAN İŞLEM YAPILMASI GEREKMEKTEDİR.
NOT: lütfen yukarıdaki bilgileri okuduktan sonra başvurunuzu yapınız. Görevli memur ile sohbet ve tartışma yapmayınız.
Tüketici sorunları ile ilgili ayrıntılı bilgi alınabilinecek Adresler:
-Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İnternet Sitesi: www.sanayi.gov.tr
-Hatay Valiliği İnternet Sitesi: http://www.hatay.gov.tr/
Tüketici hattı: 175
BAŞVURU YERİ
Defne kaymakamlığı Sümerler Mahallesi Nasır Çankaya cad.No:14/2 Defne - HATAY
SANTRAL Tel : 0326 223 08 31 * FAKS 0326 223 08 34